Välkommen till Uppsala Gossensembles bolgg!

Vi uppdaterar här, varje vecka, om kommande Du kan enkelt orientera dig här till höger,
konserter och dylikt. bläddra bland månader och etiketter.

Varmt välkommen! uppsalagossensemble@gmail.com

lördag 29 juni 2013

443 dagar...

...Ja kan man tänka sig vad tiden går fort. Idag är det då alltså 443 dagar sen jag skrev mitt senaste, och hittills ända, blogginlägg här på UGGE:s lilla bloggsida.
Vad hände? Ja det kan man då fråga sig....
Vårat magnifika bloggsystem som vi klurat ut fungerade ju sannerligen inte, inte ens en månad om jag minns rätt. Och inte det så konstigt om den som ska blogga inte vet hur man kommer in på bloggsidan, då han glömt bort lösenordet "och då finns det ju inget man kan göra". Tillägg till detta fantastiska uttalande är att personen i fråga läser IT-datateknik vid Uppsala universitet....
Men men, nu är det nya dagar och 443 dagar senare, vilket även innebär 443 dagar visare, starkare, mera ont i ryggen och närmare att bli gråhårig så det ska väl kanske bli lite bättre.

Så vad händer då i sångens värld? Jo, vi i UGGE laddar i all enkelhet för fullt inför vår konsert i Läby kyrka den 24 juli kl.18! VARMT VÄLKOMNA TILL ALLA!!!!
Och sen ska vi ju också ut på en liten resa ända bort till Gävle, i all sin enkelhet!

Repertoarmässigt sätt har det också hänt en del sen 443 dagar sen. Noterna är mycket mera oorganiserade och skrynkliga. Men några nya små låtar har också hittat sig fram till en av våra tre pärmar med noter. Och en av dem är ingen mindre än låten "Stackars" med Lars Winnerbäck. Sannerligen en fantastisk låt. Vår egna Dottern som har arrangerat den och som vanligt när han arrar en låt så brukar melodistämman hamna hos honom....Denna får ni, tillsammans med en massa andra godingar, höra om ni tar er ut till Läby! Och jag kan fresta er med att JAG har ett alldeles fantastiskt 1:bäis solo som kommer att slå alla med häpnad!

Imorn väntar en intensiv och enorm kamp i tv-spelande inom UGGE vilket ska bli lajbans. Så det blir till att gå och lägga sig tidigt i kväll, typ nu då ja kanske....För man vill ju vara utvilad och redo imorn då en oerhört stor mängd heder sitter på spel under morgondagen. Tiden är satt, så det återstår nu bara  att se vem som kommer att komma sent!

Hejsvejs så länge och jag lovar att det inte kommer att ta 443 dagar till nästa inlägg.

 / Pettson

1 kommentar:

  1. Klockan 19 börjar konserten vill jag först påpeka. Sedan är det som så att det vore högst otroligt och jag vore sannerligen förvånad om ditt nästa inlägg inte lyckades hamna på bloggen om exakt 443 dagar, lycka till.

    SvaraRadera