Välkommen till Uppsala Gossensembles bolgg!

Vi uppdaterar här, varje vecka, om kommande Du kan enkelt orientera dig här till höger,
konserter och dylikt. bläddra bland månader och etiketter.

Varmt välkommen! uppsalagossensemble@gmail.com

måndag 17 juni 2013

Hektisk helg med Dottern

Det har varit helg. Ugge har sjungit högmässa.

Jag vaknade som en outvilad and med tungan hängande ur munnen, solen sken och fåglarna kvittrade. Jag kände att det här skulle bli en bra dag. Jag ser som hastigast på mobilen för att ta reda på vad klockan är, trotts att min mobilklocka är helt offbeat och jag vet att jag inte får ut något av att stirra på den. Då ser man det "3 missade samtal" och ett sms från chefen. "Vart är du någonstans?!" Ser man på tänker man! Skulle jag minsann jobba idag?

En kvart senare på arbetet (och en timme sen).
Ska arbeta 2 timmar fortare för att kunna gå tidigare och komma i tid till Sveriges Ungdomskörs repetition i sthlm, samt medtaga 4 korister.. - Okej, det kan gå.. (trots att reservcykeln har punktering och den vanliga är på verkstad).

Och där arbetar jag när plötsligt! *Plopp! Framhjulet faller av!!!* "What?!, du kan inte mena allvar?!" Där står jag då på ett inhägnat område och skriker åt en cykel i 2 minuter. En förträfflig syn må det ha varit för dem som såg mig, det är inte ofta jag skriker åt något (än mindre ofta åt någon). Sen var det bara till att springa resten av postrundan med all post.

Lyckas komma från jobbet en halvtimme tidigare, hämtar körsångarna och fastnar i bilkö såklart - Fredagseftermiddag på E4:an i sthlm, kul.

Sen till jobbet, går tidigare, sen till repet går också tidigare för konsert med Ugge. - Fantastiskt!

Jaja, till slut blev det ändå söndag då Ugge skulle ha konsert, jag far från sthlm runt 'tidigt på morgonen' och kommer fram just i tid för repet. Jag börjar sjunga lite, men som jag vet sedan dagen innan saknar jag alla tenortoner och har enbart falsett och seknd bäis. - Gott!

Det gick helt okej ändå. Nu skall här vilas! (välförtjänt anser jag)

Sånt som bara händer mig:
Dottern

P.S. Jag vill meddela att man nu också kan finna oss via länken: https://www.facebook.com/UppsalaGossensemble D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar