Välkommen till Uppsala Gossensembles bolgg!

Vi uppdaterar här, varje vecka, om kommande Du kan enkelt orientera dig här till höger,
konserter och dylikt. bläddra bland månader och etiketter.

Varmt välkommen! uppsalagossensemble@gmail.com

söndag 2 juni 2013

Sköna maj!

Sköna maj var min "bloggmånad" gott folk (och övriga). Nu är det dock så att jag, liksom de andra inte håller på detta med månaderna och således kommer jag att börja uppdatera en bra tid, förhoppningsvis varje vecka.

Jag har fört in en Etiketter-flik till höger där... ..det där får man lista ut själv.
- Tack vad duktig du är Dottern, fantastiskt arbete må jag säga!
- Tack, tack till mig själv! :)

Jag började skriva på ett utkast till Kommande framträdanden och det lät lite så här "...Det bjuds på diverse sakral musik, med ett eventuellt inslag av lugn sång om livet. Utöver det bjuds som vanligt på diverse förnödenheter vid altaret så som välsignelse och nattvard.". Detta kom dock att ändras till en aningen tråkigare, men rakt på ord, sak, faktisk, vacker, enkel och förståeligt tråkig text om det viktigaste.

Lite om vad som hänt på senaste..
Vi trummar i detta nu på marknadsföringen i Ugge, bestämmer oss för att omförkorta UGE till Ugge, för att det heter så och eventuellt nästan fundera på att hålla styrelsemöte, som Pettson sa mig idag "Styrelsemöte, vad är det?!". Vi har plockat fram diverse bilder till affischer och roll-up m.m. och jobbar på med musiken u.z.w. som z.b. förkortas annorlunda e.d.

Vi hade en fin konsert i Rättvik, ej att förväxlas med Wrongweek, under förra veckan om jag inte minns fel och alla var nöjda och glada. Vi fick våra noter signerade av Bob Chilcott och Jonathan Rathbone under festivalen på samma ort.
Mycket har hänt, lite har sagts, många är glada och få tankar har bevarats.

Utöver detta har jag just slutat med sån här avgiftning efter 6 dagar och tryckt i mig 2 smörgåsar! Imorgon nalkas en välförtjänt frukost som kommer att njutas av till fullo! Den kommer även att återställa maktbalansen i kroppen, mer power åt hjärnan! Sedan får vi se..

In och ut och fram och tillbaka uppochned
Hälsar Dottern frenetiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar